الثلاثاء، نوفمبر ٠٣، ٢٠٠٩

صباح بريحة الفاكهة


صاحية الصبح بدري مزاجي حلو
مش كلي نشاط و همة و بانط من السرير,لأ. صاحية في حالة استمتاع بكل حركة جسمي بيعلمها بالراحة , و متلذذة ببطئ ايقاع طقوسي الصباحية.
زقيت الغطا من على جسمي , و تقمصت دور فلفل القط بتاعي, و بأكبر قدر من المياصة فردت جسمي و استقبلت نور الصبح الخفيف اللي متسرب من ستاير اوضتي.
رحت على المطبخ و عملتلي كوباية شاي بالفواكه, و رجعت بيها لدفا السرير بتاعي.
احتضنت الكوباية بايديا الأتنين و سبت سخونتها تدفي قلبي.
شغلت أغنية الفترة دي ( ما انا كل فترة ليا أغنية باعلق عليها) , أخدت نفس عمييييق صحى كل تناتيف روحي, و خدت أول بق شاي.

باحب المشروبات السخنة. باحب اتنفس أبخرة الشاي العطرية و اسيبها تستدعي صور و ذكريات من عوالم مختلفة.

و انا صغيرة كنت لما بأتخيل اني هيبقى عندي بيت فيه مطبخ بتاعي, كان اللي فارقلي انه يبقى عندي رف نملية مليان شاي بنكهات مختلفة, و حتة الخشب بتاعة تقطيع السلطة.
دلوقتي عندي خشبة لتقطيع السلطة على شكل قطة, و عندي رف فيه علب ملونة لنكهات شاي و أعشاب مختلفة.

أخد بق تاني من الشاي و أعيد الأغنية مرة تانية .
أنا الأيام دي في حالة حنين دائم. مش حنين لشخص بعينه, لكن حنين لكل اللحظات اللي جمعتني مع ناس لمسوا روحي.

أخد بق تالت, و افكر : صباخ الخير يا دنيا!
اسيب بقية كوباية الشاي على الأرض جنب السرير و أقوم اشوف انهو فراشة هتصاحبني في يومي النهاردة.

هناك ٧ تعليقات:

Evaluna يقول...

have a very beautiful fruity morning ma3toota :) :)
kisses and butterflies and sweet sweet hugs :)

Unknown يقول...

love this drawing :)

غير معرف يقول...

شايك شفاف وصباحك جمال :)
ممكن اغنية الفترة دي تبقى حاجة لفيروز
وأخيرا أهنئك وأهنئ نفسي على عودة السقعة بعد أن شهدنا السنة اللي فاتت شتاءً قحطا بلا مطر ولا سقعة :)

Petite يقول...

قوليلى إسم الأغنية عشان أعلق عليها أنا كمان...بحب أغانبكى :)

غير معرف يقول...

يا صباح الورد و الفراشات:)

Nour يقول...

I ♥
:)

موقع نادى الزمالك تيم يقول...

اعجبنتى جدا هذه
هل لها بقيه